keindahan itu ada di sini...

Dia berkata: Aku ingin menjadi orang yang paling baik.

Baginda s.a.w. menjawab : Jadilah orang yang berguna kepada masyarakat maka engkau akan jadi sebaik-baik manusia.

Monday, November 14, 2011

GAY, LESBIAN, BISEKSUAL & TRANSGENDER...perlu ke kite sokong mereka?


SEKSUALITI MERDEKA 2011 tiba2 menjadi isu besar di kalangan kita kebelakangan ini. Padahal sebelum2 ni, SEKSUALITI MERDEKA berjalan dengan lancar. Mungkinkah selama ni kita tidak begitu perihatin hingga membiarkan saja, acara tahunan ini berlangsung dengan jayanya. Sedang kita menentang acara tahunan ini, masih ramai yang menyokong. Dan amatlah pasti sekali antara yang menyokong adalah golongan GAY, LESBIAN, BISEKSUAL & TRANSGENDER. Antara kandungan di blog SEKSUALITI MERDEKA ADALAH
Kami mengadakan bengkel-bengkel, perbincangan, pemutaran filem, penulisan surat dan hal-hal yang lain berkaitan seksualiti. Kami menggunakan istilah 'Seksualiti Merdeka' untuk mengingatkan bahawa walaupun kita telah berpuluh tahun Merdeka, namun tidak semua rakyat Malaysia yang dapat melahirkan diri mereka yang sebenar. Kami percaya bahawa setiap orang di Malaysia berhak untuk bebas dari diskriminasi, keganasan ataupun gangguan hanya kerana orientasi seksual dan identiti jantina mereka. Kami percaya bahawa kita semua berhak untuk bertanggungjawab terhadap tubuh kita sendiri. Kami percaya setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi, sama ada dia gay, lesbian, biseksual, transgender, heteroseksual, aseksual, pansexual dan sebagainya.
So macam mana tu?macam2 hal la sekarang ni. Bukan ke Islam tu indah dan kita semua dah diberikan guideline untuk follow. Tak payah susah2 nak fikir dan innovate peraturan kita sendiri, Allah dah bekalkan kite siap2. Bukan kite nak b’musuh2 dan b’diskriminasi tapi kalo event mcm ni terus b’leluasa maknanye kite menyokong perkara yang sememangnya b’tentangan dgn fitrah Islam. Betul x? Kalo org2 yang menentang pulak disalahkan, maknanya, GAY, LESBIAN, etc…tu semua tak salah la kan? Ape lah nak jadi dgn golongan special ni, ayuh…bukakla mata, bukakla hati.
Islam adalah agama fitrah sementara fitrah manusia ialah hidup berpasang - pasangan lelaki dan perempuan. Justeru itu, perkahwinan yang sah di sisi Islam hanyalah perkahwinan yang melibatkan lelaki dengan pasangannya perempuan yang bukan mahramnya. Sementara perkahwinan atau hubungan sesama jenis adalah suatu noda yang dilarang oleh Islam ke atas penganutnya kerana ia jelas bertentangan dengan fitrah kejadian atau ciptaan manusia di atas muka bumi.
Firman Allah swt:
Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri,  supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. (Surah ar Ruum: ayat 21)
 
Gambar kt bwh ni mmg agak basi dan dah lama..tahun 2008 kot..Tp ni semua b'laku di tempat kita.  Mainkan la peranan kite semua, supaya p'kara ni tak b'laku dan tak jadi perkara common yg seterusnya di negara kita.
Sgt meloyakan...huhu..nk nanges...

xmo komen dah..




2 comments:

  1. Salam,

    Ya allah geli nya Kak Ros tengok...mita allah jauhkan lah dari kita semua....

    ReplyDelete
  2. Huhuhu..sy tau mcm mane akak rase..sbb sy pn rase mende yg same...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...