keindahan itu ada di sini...

Dia berkata: Aku ingin menjadi orang yang paling baik.

Baginda s.a.w. menjawab : Jadilah orang yang berguna kepada masyarakat maka engkau akan jadi sebaik-baik manusia.

Wednesday, February 15, 2012

Bila hari2 Jumpa..Tak Pernah Rindu..

Hari ni, balik keje masuk rumah je…sunyi..gelap..terus aku terfikir..mcm ni agaknya orang yang xnak kawen, dan tinggal sorg2 rase..sunyi..
Bukak peti ais nampak sayur mcm2..sedap jugak kalo dapat makan..nak masak nasik..x b’baloi kalo makan sorg je..hurm..xpela..masak megi je..dpt jugak makan sayur tu. Da siap masak, bawak dpn tv..makan.. Makan sorg2 mmg x best..TV plak citer seme same jugak mcm citer2 sebelom ni..Abes makan, kemas dapur sket..bancuh air feberet encik suami simpan dalam peti ais.
Lepas setel seme keje, dok depan TV lagi..aduyai..seme xtvt x best..bukak FB..hari2 bende yg same. Tutup FB..nak tido la..tgk jam baru pukul sepuluh..overnya kalo aku tido time ni..mcm keje penat sangat.  Pegi tgk ampaian..banyak kain…ada satu batch x angkat lg. So ade keje, xyah tido dulu. Bawak seme kain depan TV..lipat la seme kain baju tu. Tiba2 aku cium tshirt encik suami..ada bau dia. Sebenarnya tu la sebab seme xtvt x best…AKU RINDU ENCIK SUAMI!!!..pastu bile tgk sofa port dia selalu tido..kosong…apa lagi..?????huhuhu..
Encik suami pegi training dari hari Isnin hari tu..esok baru balik. Line telefon x ok kt tempat training tu..so sehari aku Cuma dapat 2 sms je…tu pun amek masa nak delivered kalo reply sms dia. So start hari isnin aritu aku dok sorang kt umah. Sekarang aku faham mcm mane Encik Suami rasa masa dia tggal sorg, time aku keje kat UiTM Jengka dulu. No wonder la dia penah kol aku dulu, cakap rindu..dengan suara mcm baru lps nangis.
Kita akan rasa sangat kosong bila sorg2..aku jugak faham perasaan nenek aku kat kampong tu..bila arwah atok meninggal dunia. Kesimpulannya..kita akan tahu betapa kita sayang & perlukan seseorang atau sesuatu bila kita kehilangannya..sementara atau selamanya.  Aku harap, encik suami x baca entry ni..huhu..malu la kalo dia tau…

2 comments:

  1. huhuhu..aku begitu jua...
    apa yg kite nampak pon..semuanya suram..

    ReplyDelete
  2. Tau xpe..just wondering mcm mana org yg b'tahun2 jd weekend husband n wife tu..sgt tabah & tegar dorg...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...