keindahan itu ada di sini...

Dia berkata: Aku ingin menjadi orang yang paling baik.

Baginda s.a.w. menjawab : Jadilah orang yang berguna kepada masyarakat maka engkau akan jadi sebaik-baik manusia.

Thursday, January 16, 2014

Hari Hari Terakhir Seorang Pensyarah

Amboi tajuk tak menahan..ekceli  aku aritu sebelum raya puasa tahun lepas dalam bulan Jun kot ade pegi job interview. Sebab aku punye planning nak masuk industry supaya dapat experience macam2. Ye lah sejak abes blaja aku terus mengajar. Start as part time kat UiTM pastu dapat jadi fulltime tapi apekan daya jodoh tak panjang belum sempat konfem aku dah resigned..pastu joined plak limkokwing. 2 Taun setengah dekat limkokwing aku belajar mcm2 tentang kerja tentang life dan bnyk lagi. Senang  cakap enjoyla keje situ walopun kadang2 stress to the max. Back to interview sape sangka selepas 6 bulan aku dpt kol yg aku dapat job tu. Alhamdulillah rezeki..2 Januari 2014 lapor diri. Aku dapat kol tengah bulan 11 2013. So start bulan 11 bermula lah hari hari terakhir seorang pensyarah. Time jaga exam,dok terpikir lepas ni ade jage exam lagi ke?same jugak time marking paper pun terpikir next time ade marking paper lagi ke?
My last day as a lecturer was on 24 December 2013..Dua tiga hari sebelum tu memang epikla...memang betol la hari hari terakhir seorang pensyarah.
Yang sedihnye aku siap nangis beriye2 time farewell..aku pun kompius nape nangis beriye2..tapi kawan2 pun nangis..ye la 2 taun setengah dok keje sekali..hari2 jumpe..mkn same solat same..mestila sedih.Lepas farewell aku ade cuti seminggu sebelom report duty keje baru. So kawan2 datang lunch kt umah. Meriah..biase la dorg.. 
Yang aku ni plak, mungkinkah akan kembali mengajar atau selamanye dalam industry?..tengokla dulu..tapi hati ni macam tak pernah lupekan job mengajar tu. InsyaAllah aku bole apply part time lecturer. Rumah pun kat Nilai..melambak kolej n universiti..for all frens, sisters, family members at Business & IT Faculty..Thanks and i will miss u all..
Kretip dorg...

Grup foto lepas lunch kat umah..

3 comments:

  1. wehhhh...bestnyer masuk field smula kan...
    aku pon teringin nk masuk field...best sket mengajar kan kan kan....tapi keadaan skrg mcm dah xsesuai pulopppp..... apa2 pon..family first ;)

    ReplyDelete
  2. ape yg x sesuai nye ajaa?..sementara larat n kuat lagi nih..mohla kite cari experience banyok2..

    ReplyDelete
  3. keje field aku jenis mmg byk yg kene duk kat site ke sana sini.....silap2 kene standby utk shif malam.....errrrr...setakat nih....en.asben never say NO yet....tp ekspresi muke dia tuh cukop dah menggambarkan.....
    maleh aku nk layan...hahahahaha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...