keindahan itu ada di sini...

Dia berkata: Aku ingin menjadi orang yang paling baik.

Baginda s.a.w. menjawab : Jadilah orang yang berguna kepada masyarakat maka engkau akan jadi sebaik-baik manusia.

Thursday, October 6, 2011

Beli Rumah?

Aku & Encik Husband dah booked umah teres 2 tingkat (20 x 70) dekat Kotaseriemas, Sepang. Kalo dengar mmg agak jauh. Lokasinye adalah tidak jauh selepas F1 Sepang Circuit..Pada aku itu lokasi yang agak strategik utk aku & suami sbb aku bekerja di Cyberjaya, dia plak b'dekatan dgn KLIA. Aku harap semuanya b'jalan lancar. Harapan kami untuk beli rumah seblom umo 30 akan t'capai.InsyaAllah.Pihak bank dah bagi tau yang semuanye b'jln lancar setakat ini.
Hari sabtu lepas kami (aku & encik suami) ke opis developer di Sepang untuk memilih lot.Alhamdulillah kami sempat dengan lot bumi so save RM 30k. Bagaimana prosesnye?

1. datang ke PNBdevt opis di Kotaseriemas
2.bayar booking fees RM 2000 (if cancel only 50% can be refunded, equal to RM 1000)
3.Look for financial sources (kalo wat loan, kene setel ngan bank la)
4.If evrything ok, bank akan direct contact ngan developer.
5. process seterusya akan b'mula

Ciri2 Rumah:
1. Teres 2 tingkat (4 bilik, 3 bilik air)
2. Price: RM 252 888(bumi), RM 280 000(non bumi), RM 323 000(corner lot bumi)..non bumi x igt plak
3. Developer : PNB Development

Facility:
1. masjid
2. Sekolah
3.Post Office
4.Maidin
5. Near to Golf Club

website; http://www.pnbdevt.com/



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...